Reforma EU261/2004. Jest decyzja Rady Unii Europejskiej
Rada Unii Europejskiej przegłosowała wspólne stanowisko ws. propozycji zmian w przepisach o ochronie pasażerów lotniczych. – Cieszę się, że osiągnęliśmy kompromis niemożliwy do osiągnięcia przez ostatnich 12 lat – podkreślił Dariusz Klimczak, minister infrastruktury. Polska propozycja zakłada, że odszkodowanie w kwocie 300 euro będzie przysługiwać od czterech godzin opóźnienia na lotach wewnątrz UE i do 3,5 tys. km, a w kwocie 500 euro powyżej tego progu i od sześciu godzin. Wprowadza też około 30 innych zmian. Teraz projekt trafi do Parlamentu Europejskiego.
– Nie chcemy być policjantami, ale gdy pasażerowie nie przestrzegają zasad, trzeba reagować w sposób zdecydowany – powiedział portalowi money.pl Nick Careen, wiceprezes Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych IATA.
Dodał, że choć liczba incydentów związanych z niewłaściwym zachowaniem pasażerów nie wzrosła, to media społecznościowe o wiele szybciej je nagłaśniają. Wskazał na problem z tzw. vapowaniem, czyli paleniem papierosów elektronicznych, które nie emitują dymu. – Kary powinny wzrosnąć. I wszyscy powinni być bardziej konsekwentni w ich egzekwowaniu. Jeśli pasażer złamie zasady, powinien wiedzieć, że kara jest nieuchronna – podkreślił Careen.
Choć ogłoszenie zostało opublikowane pod koniec maja, do dziś pojawia się w mediach i mediach społecznościowych. Starbucks szuka kapitana korporacyjnego odrzutowca. Oferuje wynagrodzenie od 207 tys. dol. do 360 tys. 300 dol. rocznie. Wymaga kilku tysięcy godzin udokumentowanego nalotu. Według Yahoo Finance chodzi o pracę bezpośrednio dla CEO Starbucksa – Briana Niccola.
„Niccol, który opuścił stanowisko dyrektora generalnego Chipotle, ma siedzibę w Newport Beach w Kalifornii i nie wydaje się, aby chciał przenieść się do Seattle, gdzie znajduje się kwatera główna firmy. Zgodnie z dokumentami regulacyjnymi firmy, Starbucks pozwala Niccolowi korzystać z korporacyjnego odrzutowca do dojazdów do pracy i dał mu możliwość korzystania z samolotu również do prywatnych podróży, w granicach rozsądku” – czytamy.
Linie lotnicze Etihad Airways wystartowały z połączeniem z Warszawy do Abu Dhabi. Częstotliwość to cztery razy w tygodniu, ale przewoźnik chce obsługiwać tę trasę siedem razy tygodniowo. – Jeden rejs dziennie to minimum, a docelowo chcemy osiągnąć nawet dwa loty dziennie. Już w lipcu wprowadzimy do floty samoloty Airbus A321LR. Są to wąskokadłubowce, ale ze zwiększonym zasięgiem i standardem kabiny nieustępującym szerokokadłubowcom. To daje nam elastyczność. Możemy zacząć dwoma rejsami dziennie mniejszym samolotem, a jeśli popyt wzrośnie, przejść na większy – powiedział serwisowi pasażer.com Rafael Quintas, CFO Etihad Airways.
LOT podpisał umowę code-share z tajwańskim przewoźnikiem Eva Air. Zapewni to podróż na jednym bilecie z jednolitą polityką bagażową na trasach do Tajpej z przesiadką w Wiedniu lub Tokio-Narita.
Checesz stać się częścią świata lotniczego?
Rozpocznij studia lotnicze na Lazarski Aviation Academy! Zyskaj jednocześnie umiejętności pilotażu oraz znajomość prawnych regulacji lotniczych.
Miejsce, gdzie startują marzenia.
Oferujemy studia licencjackie, magisterskie oraz podyplomowe i MBA dla przyszłych pilotów, a także prawników i menedżerów branży lotniczej.