Zakaz umów na "promocję regionu" z przewoźnikami? Tego chce nowy prezydent
Prezydenckiprojektustawyws. CPK zawieraprzepis, któryzakazujetzw. umównapromocjęregionumiędzysamorządami a liniamilotniczymi.Korzystająz tegogłównie Ryanair i Wizz Air, najwięksitaniprzewoźnicy w Europie, ale równieżPolskie Linie Lotnicze LOT naniektórychtrasach. W rozmowie z money.pl eksperciocenili, żedyskusja o tym jest wprawdziekonieczna, ale proponowanyprzepis jest źlesformułowany. Ponadto, wprowadzenie go wyłącznie w Polsce, a nie w całejUniiEuropejskiej, pogorszyłobypozycjęlotniskregionalnychnatleportów z innychpaństw UE.
Rozbudowa Lotniska Chopina. Otworzyli oferty w przetargu
Pięć podmiotów złożyło oferty w przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej dla przebudowy i rozbudowy terminala oraz układu drogowego Lotniska Chopina. Cztery z ofert mieszczą się w zakładanym budżecie. Polskie Porty Lotnicze przeznaczyły na ten cel ponad 47 mln zł. Najtańszą propozycję złożyła firma Dar Alhandsah Poland (31 932 524 zł). Oferty złożyły też firmy: Arup Polska, PIG Architekci, Estudio Lamela. Oferta konsorcjum SK Architekci i AKE Studio przekroczyła budżet PPL-u (55 350 000 zł). Prace budowlane mają rozpocząć się w 2026 r., a założony czas realizacji to 46 tygodni.
Do sądu w Kalifornii trafił pozew zbiorowy przeciwko United Airlines, którym klienci zarzucają wprowadzanie ich w błąd przy sprzedaży „miejsca przy oknie”, które w rzeczywistości nie oferuje żadnego widoku. Główny zarzut dotyczy udostępnianych klientom map foteli na pokładzie samolotu, które nie informują, że określone miejsce pozbawione jest okna. Wartość roszczeń nie została ujawniona.
„Choć sprawa dotyczy United, podobne praktyki stosują również inne linie lotnicze, i to nie tylko w USA. Jeśli pozew zakończy się sukcesem, może to wymusić wprowadzenie przejrzystych oznaczeń dla miejsc bez okna w systemach rezerwacyjnych, tak aby klienci mieli pełną świadomość, za co płacą” – pisze serwis pasażer.com.
Każdy lot na wagę złota. "Perspektywy Radomia są bardzo złe"
O ile lotnisko Warszawa-Modlin wraca na ścieżkę wzrostu po tym, jak więcej tras zapowiedział Ryanair, a powrót do tego portu – Wizz Air, to sytuacja lotniska Warszawa-Radom nadal jest trudna. Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR, w rozmowie z PAP ocenił, że jego „perspektywy są bardzo złe”.
– Każdy dodatkowy samolot, który tam rejs wykona jest na wagę złota, ale nie na tym powinno polegać życie lotniska, że modli się ono o jedno połączenie więcej tygodniowo. Lotnisko powstało z przyczyn politycznych. Jest, jak widać, jedną wielką studnią bez dna – stwierdził.
Miejsce, gdzie startują marzenia.
Oferujemy studia licencjackie, magisterskie oraz podyplomowe i MBA dla przyszłych pilotów, a także prawników i menedżerów branży lotniczej.