Pierwsza klasa w samolocie nie odchodzi do lamusa 

Pierwsza klasa w samolocie wciąż ma się dobrze i nie zamierza znikać, pomimo coraz większej popularności klasy biznes. Sprawdź, co ją wyróżnia i ile kosztuje.

Pierwsza klasa w samolocie nadal cieszy się popularnością

Pogłoski o końcu pierwszej klasy w samolotach okazały się mocno przesadzone. I to kolejny raz. Miała zostać wyparta już całkowicie przez nowoczesną klasę biznes. Linie lotnicze British Airways pokazały nową odsłonę swojej BA First. To część wartego 7 mld funtów planu transformacji. 

 Zamykane kabiny z wysokimi ścianami mają dawać zapewniać jeszcze więcej prywatności. Podróżujący razem będą mogli wybrać miejsca w środkowych rzędach, gdzie wewnętrzną przegrodę będzie można otworzyć. Całość ma przypominać elegancki apartament, wyposażony w gustowne dodatki. Takie rozwiązania funkcjonują już w innych liniach, na przykład z Azji i Bliskiego Wschodu.  

Pierwsza klasa: za co płacimy

Ale podróż w pierwszej klasie to nie tylko płaskie łóżko i zamykana kabina. Można je znaleźć już nawet w klasie biznes niektórych linii lotniczych. Na taki ekskluzywny pakiet składają się oddzielne stanowiska check-in i saloniki biznesowe (czasami w postaci osobnych terminali), transfer samochodem czy ekskluzywna karta win oraz posiłki przygotowywane na pokładzie. Do tego eleganckie zestawy kosmetyków, piżamy i pościel.  

Bilet pierwszej klasy potrafi kosztować 40-50 tys. zł w obie strony, czyli od dwóch do czterech razy więcej niż w klasie biznes. I to właśnie klasa pierwsza w samolocie i biznes dokładają się istotnie do rentowności połączenia, pozwalając oferować tańsze bilety bardziej wrażliwym na cenę podróżnym w klasie ekonomicznej.  

Lotnictwo na Uczelni Łazarskiego

Zachęcamy do eksplorowania intrygującego świata współczesnego lotnictwa czytając naszego bloga oraz zapisując się na kierunki lotnicze na Lazarski Aviation Academy w Uczelni Łazarskiego.

Miejsce, gdzie startują marzenia. Oferujemy studia licencjackie, magisterskie oraz podyplomowe i MBA dla przyszłych pilotów, a także prawników i menedżerów branży lotniczej.

Zobacz także

„Rewolucja w podróżach lotniczych”. Co zmienia Airbus A321XLR?

Pierwsze linie lotnicze już latają Airbusami A321XLR, czyli małymi samolotami, zdolnymi pokonywać trasy do ...

Kobiety w lotnictwie. Walka z nierównościami

Wciąż do rangi historycznych momentów urastają loty z wyłącznie kobiecą załogą w kokpicie albo ...

Jeden pilot w kokpicie? Technicznie to możliwe już dziś

Jeszcze kilka lat temu w kokpicie musiało być nawet pięć osób, dziś wystarczą dwie. ...