Pojawienie się we flocie Polskich Linii Lotniczych LOT nowych samolotów Airbusa przyniesie zmianę również we wnętrzu floty regionalnej. Nowe fotele, udogodnienia, większa przestrzeń w kabinie. Polski przewoźnik opublikował wizualizacje, które zdradzają, co czeka pasażerów.
Polskie Linie Lotnicze LOT pokazały wizualizacje kabiny nowych samolotów Airbus A220, które będą zasilać jego flotę począwszy od 2027 r. Polski przewoźnik zamówił dwa warianty tej maszyny:
• A220-100, który pomieści do 125 pasażerów,
• A220-300, który może zabrać do 149 podróżnych.
Wizualizacje, które opublikował LOT, zdradzają, że kabina nowych samolotów będzie bardzo elegancka. Białe panele ścienne i schowki bagażowe mają optycznie powiększyć przestrzeń, a przez spore okna do wnętrza ma wpadać więcej naturalnego światła. Nie zabraknie też akcentów w kolorze granatowym i elementów przypominających drewno.

Nowe fotele z polskiej fabryki
Z perspektywy pasażerów, najważniejszym elementem na pokładzie Airbusów A220, będą nowe fotele R2 firmy Recaro, produkowane w polskim zakładzie w Świebodzinie. Fotele będą miały 18 cali szerokości, czyli blisko 46 cm. Każdy z nich będzie wyposażony w indywidualne gniazdo USB-C, zdolne do ładowania urządzeń elektronicznych z mocą 60 W, a także zintegrowany uchwyt na urządzenie mobilne. Oczywiście, nie zabraknie rozkładanego stolika i uchwytu na napoje. Wyróżnikiem foteli ma być lekka, ergonomiczna konstrukcja i regulowany zagłówek.
Na pokładzie Airbusa A220 fotele będą miały układ 2+3, co oznacza po dwa fotele po lewej stronie kabiny i trzy fotele po prawej. Samoloty te będą miały konfigurację dwuklasową – LOT Economy Class i LOT Business Class.
Nowe Airbusy A220 będą wyposażone w technologię Airspace, znaną z większych maszyn pasażerskich tego producenta. Oznacza to przestronność, ergonomię i dynamiczne oświetlenie kabiny, co ma dostosowywać barwę i intensywność oświetlenia do pory dnia.
Istotną zmianą dla pasażerów ma być również większa pojemność schowków bagażowych, pozwalających (podobnie jak w Boeingach 737 MAX 8) na wsuwanie walizek kabinowych „pionowo”, dzięki czemu zmieści się ich więcej. Na pokładzie Airbusów A220 ma zostać również udostępniony bezprzewodowy internet.
Co ciekawe, na wypróbowanie nowych foteli nie będzie trzeba czekać aż do 2027 r. Ten sam model zostanie zamontowany również w 13 nowych Boeingach 737 MAX 8, z których pierwszy dołączy do floty na przełomie 2025 i 2026 roku.

Nowe Airbusy A220 we flocie LOT-u
Przetarg na nowe samoloty floty regionalnej dla LOT-u został rozstrzygnięty w czerwcu. Przewoźnik zamówił łącznie 84 maszyny Airbus A220, wraz z opcjami, w dwóch wariantach. Dostawy rozpoczną się w 2027 r. Do końca 2031 r. mają sukcesywnie zastępować obecnie eksploatowane samoloty Embraera.
Maksymalny zasięg Airbusa A220 to 6700 km. W porównaniu z poprzednimi generacjami samolotów zużywa on o 25 proc. mniej paliwa lotniczego.
Lotnictwo na Uczelni Łazarskiego
Zachęcamy do eksplorowania intrygującego świata współczesnego lotnictwa czytając naszego bloga oraz zapisując się na kierunki lotnicze na Lazarski Aviation Academy na Uczelni Łazarskiego.
Lazarski Aviation Academy
Miejsce, gdzie startują marzenia. Oferujemy studia licencjackie, magisterskie oraz podyplomowe i MBA dla przyszłych pilotów, a także prawników i menedżerów branży lotniczej.