Pierwsza klasa w samolocie nie odchodzi do lamusa 

Pierwsza klasa w samolocie wciąż ma się dobrze i nie zamierza znikać, pomimo coraz większej popularności klasy biznes. Sprawdź, co ją wyróżnia i ile kosztuje.

Pierwsza klasa w samolocie nadal cieszy się popularnością

Pogłoski o końcu pierwszej klasy w samolotach okazały się mocno przesadzone. I to kolejny raz. Miała zostać wyparta już całkowicie przez nowoczesną klasę biznes. Linie lotnicze British Airways pokazały nową odsłonę swojej BA First. To część wartego 7 mld funtów planu transformacji. 

 Zamykane kabiny z wysokimi ścianami mają dawać zapewniać jeszcze więcej prywatności. Podróżujący razem będą mogli wybrać miejsca w środkowych rzędach, gdzie wewnętrzną przegrodę będzie można otworzyć. Całość ma przypominać elegancki apartament, wyposażony w gustowne dodatki. Takie rozwiązania funkcjonują już w innych liniach, na przykład z Azji i Bliskiego Wschodu.  

Pierwsza klasa: za co płacimy

Ale podróż w pierwszej klasie to nie tylko płaskie łóżko i zamykana kabina. Można je znaleźć już nawet w klasie biznes niektórych linii lotniczych. Na taki ekskluzywny pakiet składają się oddzielne stanowiska check-in i saloniki biznesowe (czasami w postaci osobnych terminali), transfer samochodem czy ekskluzywna karta win oraz posiłki przygotowywane na pokładzie. Do tego eleganckie zestawy kosmetyków, piżamy i pościel.  

Bilet pierwszej klasy potrafi kosztować 40-50 tys. zł w obie strony, czyli od dwóch do czterech razy więcej niż w klasie biznes. I to właśnie klasa pierwsza w samolocie i biznes dokładają się istotnie do rentowności połączenia, pozwalając oferować tańsze bilety bardziej wrażliwym na cenę podróżnym w klasie ekonomicznej.  

Lotnictwo na Uczelni Łazarskiego

Zachęcamy do eksplorowania intrygującego świata współczesnego lotnictwa czytając naszego bloga oraz zapisując się na kierunki lotnicze na Lazarski Aviation Academy w Uczelni Łazarskiego.

Miejsce, gdzie startują marzenia. Oferujemy studia licencjackie, magisterskie oraz podyplomowe i MBA dla przyszłych pilotów, a także prawników i menedżerów branży lotniczej.

Zobacz także

Zyski linii będą niższe. Czy ceny biletów lotniczych się zmienią?

Linie lotnicze obniżyły prognozy swoich zysków na ten rok. Wskazują przede wszystkim na niepewność ...

Jest praca na lotnisku. Działają 24 godziny na dobę, 365 dni w roku

Hasło "kariera" w lotnictwie najczęściej przywodzi na myśl pracę pilota albo stewardessy. Tymczasem fascynujących ...

„Historyczny moment”. Jak ma się zmienić prawo lotnicze?

Na tę reformę czekano co najmniej od 2013 r. Polskiej prezydencji udało się doprowadzić ...