Lotnictwo 5.0. Transformacja i optymalizacja

🎓 Typ studiów: Podyplomowe
🏫 Forma studiów: Niestacjonarne
⏳ Czas trwania: 1 rok
🇵🇱 Język: Polski

 

O kierunku

Studia podyplomowe Lotnictwo 5.0. to nowoczesny program dedykowany specjalistom w sektorze lotniczym, którzy pragną poszerzyć swoją wiedzę o najnowsze trendy i technologie. Nowy kierunek studiów to odpowiedź na współczesne wyzwania transformacji sektora lotniczego. Skupiamy się na kluczowych obszarach, takich jak cyfryzacja, automatyzacja oraz zrównoważony rozwój. Z całą pewnością należy zauważyć, że istnieje potrzeba kształcenia wykwalifikowanej kadry oraz podnoszenia kompetencji tych, którzy już uczestniczą w procesie zarządzania lub nadzorowania podmiotami lotniczymi.

Atuty kierunku

IATA Certificate

  • Certyfikat szkoleniowy Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Lotniczych (IATA) otwiera nowe możliwości kariery.
  • Certyfikaty IATA cieszą się światowym uznaniem.
  • Kurs „Overview of the Air Transportation System” zawiera wprowadzenie do systemu transportu lotniczego i wskazuje na współzależności pomiędzy jego elementami oraz potrzebę współpracy pomiędzy: liniami lotniczymi, lotniskami, władzami lotnictwa cywilnego i służbami żeglugi powietrznej.

Program

Przedmioty realizowane w ramach specjalności:

Moduł I. Sztuczna inteligencja w lotnictwie - transformacja technologiczna

  • Rola SI/AI w lotnictwie cywilnym
  • Kontrola ruchu lotniczego a SI/AI
  • Porty lotnicze a SI/AI
  • Linie lotnicze a SI/AI
  • Digitalizacja transportu lotniczego
Moduł II. Wyzwania regulacyjne
  • Proces regulacyjny/legislacyjny
  • Obszary regulacyjne w zakresie wykorzystywania SI/AI
  • Obszary regulacyjne związane z cyberbezpieczeństwem
  • Regulacje prawne rynku transportu lotniczego
Moduł III. ESG w lotnictwie 
  • Globalny zrównoważony rozwój lotnictwa - regulacje prawne, ICAO, pakiet ff55, organizacje lotnicze
  • Zrównoważona przyszłość lotnictwa
  • Zrównoważony rozwój portów lotniczych 
  • Zrównoważony rozwój linii lotniczych
  • Greenwashing i konsumenci 
  • Koncepcja ESG i regulacje prawne 
  • Tworzenie strategii ESG w organizacji lotniczej

Moduł IV. Strategie i polityki  UE w zakresie lotnictwa cywilnego

  • Strategia dotycząca lotnictwa
  • Program zarządzania bezpieczeństwem
  • TEN-T
  • Strategię dronów 2.0
  • Strategia zrównoważonej/inteligentnej mobilności

Moduł V. Security/Cybersecurity

  • Security Management System (SeMS)
  • Krajowy system cyberbezpieczeństwa
  • Bezpieczeństwo systemów awioniki samolotowej, systemów naziemnych i wymiany danych,
  • Wykrywanie i reagowanie na incydenty 

Moduł VI. Bezzałogowe systemy powietrzne

  • Zastosowanie BSP
  • U-space i UAM
  • Obszary regulacyjne
  • BSP a bezpieczeństwo lotnictwa cywilnego 

Moduł VII. Repetytorium dyplomowe kończące się egzaminem dyplomowym

  • Zarządzający w podmiotach lotniczych
  • Absolwenci Wydziałów/Uczelni Lotniczych
  • Członkowie personelu lotniczego (np. pilot, nawigator lotniczy, informator służby informacji powietrznej i inni)
  • Osoby związane z rynkiem bezzałogowych statków powietrznych
  • Pracownicy instytucji związanych z lotnictwem (porty lotnicze, Urząd Lotnictwa Cywilnego, Ministerstwo insfrastruktury, PAŻP, aerokluby, PKBWL, itd.)
  • Pracownicy portów lotniczych
  • Pracownicy linii lotniczych
  • Pracownicy aeroklubów
  • Inne osoby zainteresowane rozwojem wiedzy i umiejętności w zakresie aspektów prawnych w lotnictwie

  • Certyfikat IATA "Overview of the Air Transportation System" (dla osób, które zapiszą się do końca czerwca)
  • Zajęcia prowadzone są przez praktyków z branży lotniczej
  • Studia oferują profesjonalne materiały dydaktyczne oraz prowadzenie projektów praktycznych dostępnych jedynie dla słuchaczy kierunku
  • Nowatorska wiedza z zakresu prawa, marketingu, ekonomii i zarządzania
  • Przygotowanie do zarządzania w lotnictwie na różnych szczeblach hierarchii organizacyjnej firm
  • 20 min lotu z instruktorem na symulatorze Airbus A320

Kierunek "Lotnictwo 5.0. Transformacja i Optymalizacja" został stworzony z myślą o przygotowaniu przyszłych liderów i innowatorów w dziedzinie lotnictwa, którzy będą w stanie skutecznie przewodzić w erze dynamicznych zmian.

Cele kształcenia:

  1. Zrównoważony rozwój: Przygotowanie uczestników do zrozumienia globalnych aspektów zrównoważonego rozwoju w lotnictwie, uwzględniając regulacje prawne oraz wdrażanie koncepcji ESG (środowisko, społeczeństwo, zarządzanie) do organizacji lotniczych.
  2. Cyfryzacja i automatyzacja: Doskonalenie umiejętności w zakresie wykorzystania nowoczesnych technologii, w tym sztucznej inteligencji i automatyzacji, w optymalizacji operacji lotniczych oraz zapewnienie bezpieczeństwa systemów.
  3. Transformacja: Przygotowanie do aktywnego uczestnictwa w procesach transformacji technologicznej i regulacyjnej w lotnictwie, uwzględniając strategie UE, wyzwania bezpieczeństwa oraz rozwój bezzałogowych systemów powietrznych.

Korzyści z wyboru tego kierunku:

  1. Nowe zawody przyszłości: Absolwenci będą gotowi na wyzwania, jakie niesie era Lotnictwa 5.0, będących skutkiem cyfryzacji, automatyzacji i transformacji sektora lotniczego.
  2. Konkurencyjność na rynku pracy: Posiadanie wiedzy i umiejętności z zakresu transformacji lotnictwa czyni naszych absolwentów pożądanymi kandydatami na stanowiskach kierowniczych w wiodących firmach branżowych, a także w roli project managerów i liderów transformacji.
  3. Zrównoważony rozwój: Posiadanie specjalistycznej wiedzy z zakresu zrównoważonego rozwoju lotnictwa czyni naszych absolwentów atrakcyjnymi kandydatami na stanowiska w firmach lotniczych oraz organizacjach międzynarodowych, które priorytetowo traktują kwestie ESG.

Opinie

Opinia Dyrektora Kierunku

sebastian mikosz

Jest mi niezmiernie miło powitać Państwa w programie Aviation Management.

Pięć lat temu Uczelnia Łazarskiego postanowiła rozpocząć specjalistyczną edukację w dziedzinie lotnictwa. W związku z tym kierownictwo Uczelni uruchomiło Akademię Lotniczą Łazarskiego: wyspecjalizowany wydział mający na celu zapewnienie dostępu do najlepszych profesorów i najlepszej wiedzy branżowej. Dzięki tej decyzji Uczelnia Łazarskiego stała się europejskim punktem odniesienia, zwłaszcza w dziedzinie prawa lotniczego, ale także w szkoleniu pilotów. Udało jej się przyciągnąć nie tylko wykładowców, ale także praktyków lotnictwa i oczywiście entuzjastów lotnictwa, którzy dzielą się swoim doświadczeniem, będąc jednocześnie aktywnymi menedżerami i nauczycielami.

Dziś, bazując na tym sukcesie, zdecydowaliśmy się dodać pełny program studiów magisterskich z zarządzania lotnictwem w ramach Akademii Lotniczej Łazarskiego. Ten wspaniały program będzie miał swoją pierwszą edycję w 2024 roku i wszyscy gorąco zapraszamy do dołączenia do programu Master of Arts Aviation Management i stania się częścią jego sukcesu!

Sebastian Mikosz
Dyrektor kierunku “Aviation Management”

Specjalność “Aviation Management” powstała dzięki współpracy Uczelni Łazarskiego z takimi partnerami jak IATA, PLL LOT i PGL. W trakcie dwuletniego programu studenci odbywają zajęcia stacjonarne na Uczelni Łazarskiego w Warszawie, online oraz praktyczne warsztaty z ekspertami IATA w Genewie. Mogą także bezpłatnie i w dowolnym czasie korzystać z naszego symulatora lotów oraz integrować się podczas licznych wydarzeń, które dla nich organizujemy, a także mają możliwość latania z instruktorem na certyfikowanych symulatorach. Po ukończeniu studiów absolwenci programu Airline Management otrzymają dyplom Uczelni Łazarskiego oraz certyfikat IATA – najbardziej rozpoznawalny na świecie dokument potwierdzający kompetencje do pracy na rynku transportu lotniczego.

PhD Anna Konert
Dyrektor Lazarski Aviation Academy,
Dziekan Wydziału Prawa i Administracji Uczelni Łazarskiego

Students and alumni feedback

I have always been interested in aviation, and my dream has always been to become a pilot. Unfortunately, for various reasons, I was unable to fulfill it, but my fascination with this subject remained. For this reason, I decided to study „Air Traffic Administration”. Specialization subjects provide a wide range of knowledge about aviation and are conducted in a variety of forms, which makes them more interesting. In addition, there are also meetings and talks with representatives of institutions related to aviation, where you can learn a lot of practical information, and this is what makes the studies interesting and gives many opportunities for development.

Krystian Stasiewicz
Student of Air Traffic Administration

Students and alumni feedback

Krystian Stasiewicz

I have always been interested in aviation, and my dream has always been to become a pilot. Unfortunately, for various reasons, I was unable to fulfill it, but my fascination with this subject remained. For this reason, I decided to study "Air Traffic Administration". Specialization subjects provide a wide range of knowledge about aviation and are conducted in a variety of forms, which makes them more interesting. In addition, there are also meetings and talks with representatives of institutions related to aviation, where you can learn a lot of practical information, and this is what makes the studies interesting and gives many opportunities for development.

Krystian Stasiewicz

student of Air Traffic Administration
Krystian Stasiewicz

I have always been interested in aviation, and my dream has always been to become a pilot. Unfortunately, for various reasons, I was unable to fulfill it, but my fascination with this subject remained. For this reason, I decided to study "Air Traffic Administration". Specialization subjects provide a wide range of knowledge about aviation and are conducted in a variety of forms, which makes them more interesting. In addition, there are also meetings and talks with representatives of institutions related to aviation, where you can learn a lot of practical information, and this is what makes the studies interesting and gives many opportunities for development.

Krystian Stasiewicz

student of Air Traffic Administration

Kadra

dr hab.
Anna Konert

Dyrektor Lazarski Aviation Academy, Dziekan Wydziału Prawa i Administracji

dr hab.
Piotr Kasprzyk

Radca prawny, specjalista ds. prawa lotniczego, pilot szybowcowy i PPL, dyrektor Komponentu Lotniskowego w Centralnym Porcie Komunikacyjnym

dr inż.
Tomasz Balcerzak

Pilot wojskowy, były Prezes Eurolot Airlines, ekspert branży lotniczej

dr
Agnieszka Kunert-Diallo

Chief Compliance Officer w PLL “Lot”, Dyrektor Compliance Department w Polskiej Grupie Lotniczej

Sebastian Mikosz

Dyrektor programu Aviation Management

 

Michał Witkowski

Dyrektor Operacyjny, Zastępca Dyrektora Portu w PPL S.A.

Marta Włodarczyk-Woźniczko

Prawniczka i finansistka, absolwentka i doktorantka Uczelni Łazarskiego. Wykładowczyni prawa lotniczego i ESG

Piotr Dolata

Prawnik, Urzędnik Mianowany Służby Cywilnej, dyplomata z 18 letnim stażem w polskiej służbie zagranicznej

Mateusz Dziudziel

Mateusz Dziudziel

Dyrektor Biura Paliw Polskich Linii Lotniczych LOT, Przewodniczącego Komitetu Efektywności Paliwowej w PLL LOT

Paweł Korzec

Paweł Korzec

Pilot, redaktor naczelny portalu dlapilota.pl.. współautor systemu PansaUTM oraz projektu Droneradar Space

Maciej Włodarczyk

Maciej Włodarczyk

Kierownik Ośrodka Rozwoju Systemów UTM i Operacji Bezzałogowych Statków Powietrznych w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej

 

Radosław Sułek

Absolwent University of Roehampton, Kierownik Zespołu Analizy Danych Lotnictwa w Interdyscyplinarnym Centrum Modelowania Matematycznego i

Komputerowego Uniwersytetu Warszawskiego.

 

dr Jan Malawko

Ekspert w zakresie analityki danych oraz wizualizacji w obszarze lotnictwa, kierujący realizacją globalnych projektów lotniczych

Luc Tytgat

W latach 2023 i 2024 dyrektor wykonawczy i wysoki przedstawiciel EASA (Agencji Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego).

dr Achim I. Czerny

Professor at the Departament of Logistics and Maritime Studies (LMs) at the Hong Kong Polytechnic University, Chairman of the German Aviation Research Society (GARS) since December 2023. 

Paweł Szymański

Dyrektor Departamentu Bezzałogowych Statków Powietrznych  w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego, Przedstawiciel Polskiego Nadzoru Lotniczego w EASA, ICAO, JARUS. 

 

Jarosław Kowalski

Doświadczony menedżer IT i architekt systemów z ponad 20-letnim stażem w projektowaniu, wdrażaniu ekosystemów IT oraz w zarządzaniu organizacjami IT.

Luc Tytgat

Luc Tytgat

W latach 2023 i 2024 dyrektor wykonawczy i wysoki przedstawiciel EASA (Agencji Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego).

dr Jan Malawko

Ekspert w zakresie analityki danych oraz wizualizacji w obszarze lotnictwa, kierujący realizacją globalnych projektów lotniczych

dr Achim I. Czerny

Professor at the Departament of Logistics and Maritime Studies (LMs) at the Hong Kong Polytechnic University, Chairman of the German Aviation Research Society (GARS) since December 2023. 

Dominik Wąż

lawyer, communication pilot

Anna Konert


Director of Lazarski Aviation Academy, Dean of the Faculty of Law and Administration

Anna Konert

PhD
Tomasz Balcerzak


Military pilot, former CEO of Eurolot Airlines, expert in the aviation industry

Tomasz Balcerzak

PhD
Mateusz Osiecki


International law specialist, editor of the portal “International Observer”

Mateusz Osiecki

PhD
Ewa Jasiuk


Advocate, expert in European and international aviation law

Ewa Jasiuk

PhD
Agnieszka Kunert-Diallo


Chief Compliance Officer at PLL “Lot”, Director of the Compliance Department at the Polish Aviation Group

Agnieszka Kunert-Diallo

PhD
Katarzyna Łuczak


Legal counsel at the Civil Aviation Authority

Katarzyna Łuczak

PhD
Anna Burchacińska-Mańko


Legal advisor specializing in aviation and tourism law

Anna Burchacińska-Mańko

Krystyna Marut


Legal advisor specializing in aviation and tourism law

Krystyna Marut

Edyta Michalak


Legal advisor specializing in aviation and tourism law

Edyta Michalak

Dominik Wąż


Lawyer, communication pilot

Dominik Wąż

Opłaty

Tuition fees for the academic year 2024/2024

  Czesne 2 raty 4 raty
Lotnictwo 5.0. Transformacja i optymalizacja 7 400 zł 7 800 zł 8 000 zł
  • Powyższe ceny obowiązują do 30.11.2024 r.
  • Wpisowe wynosi 200 zł (wliczone w czesne)
  • 10% zniżki przy rejestracji do 30 czerwca 2024 r. i spełnieniu wymogów rekrutacyjnych*
  • 20% zniżki dla absolwentów Uczelni Łazarskiego*

*zniżki nie łączą się z innymi zniżkami

Terminy płatności

Płatność jednorazowa

  • Opłatę czesnego (pomniejszoną o kwotę wpisowego) uiszcza się jednorazowo w całości 7 dni przed rozpoczęciem zajęć.

Płatność ratalna

Terminy płatności czesnego w dwóch ratach

  • I rata – 7 dni przed rozpoczęciem zajęć (pomniejszona o kwotę wpisowego)
  • II rata – do 1 lutego 2025 r.

Terminy płatności czesnego w czterech ratach

  • I rata – 7 dni przed rozpoczęciem zajęć (pomniejszona o kwotę wpisowego)
  • II rata do 15 grudnia 2024 r.
  • III rata do 1 lutego 2025 r.
  • IV rata do 1 kwietnia 2025 r.

Opłaty za studia dokonujemy na indywidualny numer konta, podawany w procesie IRK.

Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o kontakt z działem finansowym, e-mail: kwestura@lazarski.edu.pl

Kontakt

Na pytania związane z procesem rekrutacji, wymaganymi dokumentami, programem studiów odpowie:

Centrum Kształcenia Podyplomowego

Sprawdź podobne kierunki studiów